Jelenlegi hely

A piac egyik legszínesebb nagycsaládos modellválasztékát kínálja a Toyota és a Lexus

Az innovatív hibridtől a praktikus buszlimuzinokon át a luxusterepjárókig terjed a Toyota és a Lexus hétszemélyes – nagycsaládos kedvezménnyel elérhető –típusainak kínálata.

Öt kategóriában, öt markánsan eltérő karakterű és funkcionalitású hétszemélyes típussal elégíti ki a nagycsaládosok autóvásárlását elősegítő állami támogatás követelményeit a Toyota és a Lexus.
A nagycsaládosok autóvásárlását segítő állami támogatás megjelenésével előtérbe kerültek Magyarországon a hétszemélyes modellek. Pontosabban előtérbe kerülnének, ám a legtöbb gyártó kínálatában mostanra vagy megfogyatkoztak, vagy eleve nem is szerepeltek három üléssoros típusok. Most látszik igazán, mekkora űrt hagytak maguk után a piacról a szabadidőjárművek által kiszorított, klasszikus buszlimuzinok; a divat átgondolatlan kergetése számos márkát érint most kellemetlenül.
Nem várható el persze az autóipartól, hogy igazodjon egy ilyen, nemzetközi léptékkel mérve kis jelentőségű piac igényeihez. Az igazán nagy autógyártókat azonban egy ilyen helyzet sem éri felkészületlenül: valódi globális portfoliójának köszönhetően a Toyota a világ bármely piacán képes rugalmasan alkalmazkodni a változó helyzetekhez és követelményekhez. A Toyota szerencsés helyzetben van, hiszen öt, markánsan egyedi karakterű típussal áll a nagycsaládos vásárlók rendelkezésére, és ezzel a hazai piac egyik legsokoldalúbb hétüléses palettáját kínálja.

Környezettudatos családoknak

Nem létezik az európai piacon még egy olyan tiszta üzemű, személyautós vezethetőséget nyújtó, külső feltöltést nem igénylő hétszemélyes modell, mint a Toyota Prius+. A világ legnépszerűbb öntöltő hibrid modellcsaládjának legtágasabb tagja 2016-os átfogó megújulása óta még inkább megfelel az óvilági vásárlók elvárásainak: a bevált 1.8 literes, Atkinson ciklusú benzinmotorra épülő hibrid hajtáslánc a Priustól megszokott csendes, rezgésmentes utazási élményt nyújtja, családbarát biztonsági és infotainment funkciókkal megtoldva. A Prius+ titka a lítium-ion akkumulátorok innovatív elhelyezése: míg más gyártók görcsösen ragaszkodnak ahhoz, hogy hibrid típusaik akkumulátor-csomagját a padló hátsó szakaszán, a csomagtartó vagy a második üléssor alatt helyezzék el, és ezzel lehetetlenné teszik a harmadik üléssor beépítését, a Toyota tervezői ez esetben az első ülések alá építették be az akkukat, így téve lehetővé a hétszemélyes belső teret. Ezáltal akár hét utas osztozhat a kimagaslóan kedvező 95 g/km CO2-kibocsátáson és 4,1 literes átlagos üzemanyag-fogyasztáson, azaz minden egyes utas 0,6 liter benzinből tehet meg száz kilométert – ez pedig a piac abszolút legjobb fajlagos környezeti (és pénztárca-) terhelésű típusává teszi a Prius+ buszlimuzint.

Praktikum mindenek felett

ProAce Verso tervezői mindent megtettek annak érdekében, hogy a Toyota univerzális típusa mindkét legendás felmenője, a Hiace kisbuszok és a Verso egyterű-család hagyatékára méltónak bizonyuljon. A modern padlólemezre épülő jármű a személygépkocsik pontos vezethetőségét, zaj- és rugózási komfortját, valamint biztonságát elegyíti a klasszikus kisbuszok gigantikus helykínálatával és felülmúlhatatlan használati értékével. A háromféle karosszériahosszal (4,6, 4,9 és 5,3 méter), kétféle tengelytávval (2,9 és 3,2 méter) rendelhető ProAce Verso olyan prémium kényelmi szolgáltatásokkal teszi élvezetessé és könnyeddé az utazást, mint a kéz nélkül nyitható, motoros mozgatású oldalajtók vagy a panoráma napfénytető; a helykihasználást hosszában tologatható ülések és külön felnyitható hátsó szélvédő fokozza. Az ergonomikusan kialakított vezetői környezet és a kategória legtisztább üzemű, 95-180 lóerős erőforrásokból álló motorkínálata a szabadidőjárműveket idéző vezethetőséget biztosít, míg az utasok biztonságról vezetőtámogató rendszerek (autonóm vészfékezés, holttér-figyelés, sávelhagyásra figyelmeztetés, éberség-felügyelet, jelzőtábla-felismerés, intelligens adaptív tempomat és adaptív világítás) és ötcsillagos EuroNCAP minősítés gondoskodik.

A minimum maximuma

Idén ősztől a Toyota ügyfelei akár egy kompakt személyautóval megegyező alapterületen is utazhatnak hetedmagukkal: ekkor debütál ugyanis a ProAce City, a márka kompakt modul egyterűje. A típus a ProAceVerso átgondolt megoldásait, felső kategóriás biztonsági funkcióit olyan új fejlesztésű, vezetőtámogató szolgáltatásokkal egészíti ki, mint a 180 fokos panoráma tolatókamera vagy a vontatmány-stabilizáló rendszer. A praktikumról rengeteg ötletes tárolóhely gondoskodik; még a kézifék helyén is rekeszt alakítottak ki, köszönhetően az elektromos rögzítőféknek. A 110-130 lóerős benzinmotorokkal és 75-130 lóerős dízelekkel forgalomba kerülő Proace City fedélzetén hét teljes értékű ülést helyeztek el a tervezők. Mivel a széles karosszériának köszönhetően a második sorban akár három biztonsági gyermekülés is elfér, a ProAce City így is kielégítheti a nagycsaládos vásárlók elvárásait – ilyenkor a 4,4 méteres karosszériahosszra rácáfolóan tágas, 775 literes csomagtartó várja csomagjaikat.

Nem ismer lehetetlent

Azok a nagy létszámú családok, akiknek az átlagosnál keményebb igénybevételre tervezett, minden kihívást könnyen teljesítő járműre van szükségük, a Toyota Land Cruiserben találhatják meg a számításukat. A világ legkompetensebb terepjárójaként élő legendává vált Land Cruiser ma már a legmagasabb kényelmi és biztonsági elvárásoknak is messzemenőkig megfelel; tökéletes partner, akár családi társat, akár munkaeszközt vagy reprezentációs járművet keresünk. A zárható vagy részlegesen önzáró hátsó differenciálműnek, valamint a Multi-Terrain hajtáslánc- és kamera-üzemmódokhoz hasonló segédrendszereknek köszönhetően akár tapasztalatlan felhasználók is maximálisan ki tudják aknázni a Land Cruiser fogalomnak számító terepalkalmasságát. A 2.8 literes, 177 lóerős dízelmotor és a hozzá kapcsolódó, hatfokozatú automata sebességváltó minden helyzetben szuverén teljesítményt biztosít. A 484 centiméteres autó kezelését modern érintőképernyős vezérlőfelület teszi gyerekjátékká, a legkisebb családtagok modern elvárásait pedig a fedélzeti wifi hotspot elégíti ki.

Családi fényűzés 

Aki a Land Cruiser kivételes luxusát ötvözné a Prius+ környezeti kompatibilitásával, a Toyota prémium testvérmárkájának palettáján találja meg a kedvére való nagycsaládos modellt. A Lexus RX L az egykori kategóriateremtő RX negyedik generációjának legpraktikusabb kivitele, amely a márkától megszokott fényűzést a Toyota etalonszámba menő helykihasználásával ötvözi. Habár az autó csupán 11 centiméterrel hosszabb az ötszemélyes alapváltozatnál, a középső üléssor magasabbra emelésével és a belmagasság visszafogott növelésével értékelhető férőhelyet tudtak kialakítani a leghátsó sorban. Ráadásként a második sori ülés nemcsak 40:20:40 arányban osztva dönthető, de 150 milliméteren hosszában is tologatható – ez rekord értéknek számít a piacon jelenleg elérhető hétszemélyes szabadidőjárművek körében. Az RX L két villanymotorból és egy 3.5 literes V6-os benzinmotorból álló hibrid hajtáslánca 313 lóerő rendszerteljesítményt nyújt, ugyanakkor 7,9 literes átlagos üzemanyag-fogyasztása egy fele ekkora teljesítményű, de jóval környezetszennyezőbb dízel crossovernek is becsületére válna.

A Toyota és Lexus hétszemélyes típusainak induló ára, állami támogatás nélkül és azzal csökkentve. A listában szereplő valamennyi modell esetén igénybe vehető lesz a maximális, 2,5 milliós támogatás. 

 

Induló ár (Ft)

Támogatott ár (Ft)

Toyota Prius+

9 925 000*

7 425 000

Toyota ProAce Verso

10 063 000

7 563 000

Toyota ProAce City Verso

(még nincs ára)

 

Toyota Land Cruiser

15 060 000

            12 560 000

Lexus RX 450h L

19 840 000 Ft*

17   340 000

*Kedvezményes alapár

Fotó: Lexus

További fotók

Fotó: Lexus
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota