Jelenlegi hely

Megújul a Lexus kétajtós zászlóshajója

Módosított futómű-beállításokkal, valamint exkluzív új színharmóniákkal folytatja pályafutását a Lexus LC kupé és kabrió – és talán valami igazán különleges újdonság is jöhet.

A Lexus öt évvel ezelőtt, 2016 januárjában mutatta be, és tizennégy hónappal később vette gyártásba új generációs luxuskupéját, az LC-t. A világ legtökéletesebb minőségben termelő autógyárában készülő széria két éve, 2019 novemberében vászontetős Lexus LC Convertible változattal bővült. A modellpáros először másfél évvel ezelőtt esett át érdemi frissítésen, és ahogy akkor, most is elsősorban a futóművet érintik a módosítások.
Okkal foglalkozik ennyit kétajtós zászlóshajója felfüggesztésével a Lexus. Az LC – annak is elsősorban az 5,0 literes V8-as benzinmotorral szerelt változata – nyers erő és kifinomultság dolgában egyformán a legjobbak közé tartozik. Az évek során nem csak a luxustúrázók körében bizonyult az egyik legjobb hangolású modellnek, hanem sportautókkal állta az összehasonlítást, a Bentley Continental Supersporttól kezdve a Ford Mustang Bullitig.
A folyamatos termékfejlesztés jegyében tehát most tovább tökéletesítették a felfüggesztést. Optimalizálták a csavarrugók és a kanyarstabilizátorok feszességét, valamint áthangolták a lengéscsillapítók elektronikus szabályozását. Ezeknek a módosításoknak köszönhetően javult az abroncsok úttartása, az autó lineárisabban követi a kormányparancsokat, illetve jelentős oldalgyorsulással járó kanyarodás során sokkal pontosabban irányítható. A számos menetdinamikai szabályozó rendszer vezérlését összehangoló Lexus Dynamic Handling (LDH) funkció beállításait szintén frissítették: optimalizálták a változó áttételű kormánymű (VGRS) és a dinamikus hátsókerék-kormányzás (DRS) programozását. Ennek köszönhetően még kezesebben, finomabban, pontosabban vezethető a Lexus LC. Az autó a teljes sebességtartományban stabilabbnak, precízebbnek érződik, ami élvezetesebbé és biztonságosabbá teszi vezetését.
Ami a Lexus LC karakterének másik, komfortos oldalát illeti, a mérnökök továbbfejlesztették a teljes szériához alapfelszerelésként kínált, légtisztító klímaberendezést. Az újonnan bevezetett Nanoe X rendszer a természetben is előforduló hidroxilgyököket állít elő, amelyek minden eddiginél hatékonyabban semlegesítik nem csak a levegőben található, de a beltéri felületeken, illetve az utasok ruháján megtapadt vírusokat és egyéb szennyező anyagokat is.
A funkcionális módosítások mellett a fejlesztőknek az esztétikai jellemzők tökéletesítésére is jutott energiája. A kupé és a kabrió színválasztékában egyaránt megjelent a „Sonic Iridium" névre hallgató ezüst gyöngyház árnyalat, míg az eddig csak a kabrióhoz rendelhető, illetve limitált szériákra korlátozott „Terrane Khaki” metálzöld fényezés mostantól korlátozások nélkül kérhető a kupéhoz is. A kupéhoz rendelhető üvegtető ezentúl sötétített kivitelben készül; megjelent továbbá a kínálatban egy polírozott fekete kivitelű, 21 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsa, amely különösen lenyűgözően mutat a szintén újonnan bevezetett, opciós narancssárga féknyergekkel. A legstílusosabb újdonság mindazonáltal a kabrió modellváltozat kék-fehér belső színvilága, amelyhez tengerkék vászontető társul.
A módosítás a teljes modellpalettát érinti, így az ötliteres, nyolchengeres 2UR-GSE erőforrással (477 LE, 540 Nm) és tízfokozatú automata sebességváltóval szerelt LC500 Coupé és Convertible típusokat, valamint a 3,5 literes V6-os motor (8GR-FXS) köré épülő hibrid hajtásláncot (359 LE, 500 Nm) alkalmazó LC 500h változatot. A megújult Lexus LC első példányai 2021 novemberétől érhetők el a japán piacon; nemzetközi bevezetésük ütemezéséről egyelőre nincsenek információk.

Korábbi értesülésekre támaszkodva egyébként nem biztos, hogy ez lesz a november legfontosabb újdonsága. A japán szaksajtó már idén februárban tudni vélte, hogy a Lexus még az év vége előtt bemutatja várva várt új turbómotorját, és az azzal felszerelt Lexus LC F sportmodellt. A négyliteres, nyolchengeres erőforrás csúcsteljesítménye a legfrissebb hírek szerint elérheti a 670 lóerőt, ami a piac legerősebb szériakivitelű nagy túraautójává tenné a Lexust.

Fotó: Lexus

További fotók

Fotó: Lexus
Fotó: Lexus
Fotó: Lexus
Fotó: Lexus
Fotó: Lexus