Jelenlegi hely

Rekord első félévet zárt a Lexus

A Lexus világszerte 360.045 új autót értékesített 2019-es év első hat hónapjában (január-június), ami 10% százalékkal szárnyalja túl a tavalyi év azonos időszakának eredményét (2018. január-június), és abszolút, történelmi értékesítési rekordot jelent. A környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellek globális értékesítése 34%-al, 121.234 darabra nőtt, ami a teljes eladott mennyiség 37%-át százalékát teszi ki – európai szinten ugyanakkor 95%-os, Magyarországon pedig 99%-os a hibridek aránya a Lexus eladásokban.

A 2019-es naptári év eddigi eladásai azt mutatják, hogy a vásárlók a már eddig is sikeres Lexus modellek, különösen a RX és NX crossover, valamint az IS és LS luxuslimuzinok mellett élénken érdeklődnek az új Lexus ES luxuslimuzin és az újonnan bevezetett Lexus UX kompakt crossover iránt. A számokból emellett kiviláglik az is, hogy Kínában látványosan megerősödött a luxusautó-piac.
“Megtisztelő számunkra, hogy világszerte ennyi ember választotta a mi autóinkat. Idén az új Lexus RC F és a Lexus RX is megérkezik a márkakereskedésekbe, így a Lexus még inkább reflektorfénybe kerül majd. Mindeközben folyamatosan azon dolgozunk, hogy autóink továbbra is a lehető legmodernebb és legátgondoltabb járművek legyenek, amelyek gondos kézműves kidolgozással, a részletekre fordított legnagyobb figyelemmel készülnek. Autógyártóként is és luxus életstílus-márkaként is olyan élményeket szeretnénk kínálni, amelyek messze túlszárnyalják vásárlóink elvárásait.” – fogalmaz Yoshihiro Sawa, a Lexus világszintű elnöke.

Szárnyaló európai eladások

A Lexus 2019 első félévében is egyre növekvő iramot diktált az európai piacon. Annak ellenére, hogy a prémium szegmens eladásai némileg (2%-al) csökkentek, a Lexus értékesítési eredménye 5%-al, 40.450 darabra nőtt. Több fontos piacon is sikerült jelentős növekedést elérni, például Olaszországban (+51%), Németországban (+33%), Spanyolországban (+19%), Lengyelországban (+13%), Franciaországban (+12%) és az Egyesült Királyságban (+8%). E fellendülés hajtóereje elsősorban a két vadonatúj  Lexus modell, az UX kompakt crossover és az ES luxuslimuzin volt. Az értékesítés első 5 hónapjában máris 8532 darab UX talált gazdára, ami azt jelenti, hogy a piac kiválóan fogadta a Lexus első modelljét a gyorsan gyarapodó prémium kompakt crossover szegmensben. A legnagyobb mérvű növekedést az ES produkálta (+387 százalék, 3012 eladott autó), miután az új generációs modell az egész európai piacon megjelent 2018 végén. A Lexus összesen 28.006 darab öntöltő hibridet adott el Európában 2019 első félévében (+17%) a 2018. január-júniusi időszakhoz képest, így a márka továbbra is az autók villamosításának éllovasának számít. A Nyugat- és Közép-Európa országaiban eladott Lexus modellek 95%-a öntöltő hibrid hajtású volt.

A 2019-es naptári év eddigi értékesítési eredménye régiónként:

Észak-Amerika           : 149 ezer db (+1% a tavalyi évhez képest)
Kína (és Hongkong)   : 95 ezer db (+36% a tavalyi évhez képest)
Európa                       : 40 ezer db (+5% a tavalyi évhez képest)
Japán                         : 32 ezer db (-4% a tavalyi évhez képest) 
Közel-Kelet                : 16 ezer db (+9% a tavalyi évhez képest)
Távol-Kelet                : 18 ezer db (+17% a tavalyi évhez képest)

A Lexus

Az 1989-ben színre lépő Lexus egy globális életstílus-márka, amely a prémium járművek teljes skáláját kínálja, köztük az LS, ES és IS szedánokat, az CT ferdehátút, az LC és RC kupékat, az UX crossovert, valamint az NX, RX, GS és LX SUV-modelleket. A merész formaterveiről, kimagasló kidolgozási minőségéről és kifinomult technológiáiról közismert Lexus a személyre szabott szolgáltatások különleges szintjét kínálja, hogy lenyűgöző élményeket teremtsen ügyfelei számára. Eddig több mint 1,5 millió öntöltő hibrid elektromos Lexus kelt el világszerte, így a márka diktálja a tempót a prémium piac modelljeinek villamosítása terén. Európában a Lexus összesen 76.188 autót értékesített 2018-ban, immár öt éve folyamatosan növelve eladásait a régióban. A Lexus tervei szerint 2020-ra ez a mennyiség 100.000 darabra nő majd, amiben komoly szerepet játszhat az UX kompakt crossover és az ES felsővezetői limuzin nemrégiben történt bemutatása is. Világszinten a Lexus mintegy 700.000 autót értékesített a 2018-as évben, amivel a világ negyedik legnagyobb luxusautó-gyártójának számít.

Fotó: Lexus

További fotók

Fotó: Lexus
Fotó: Lexus